20 Şubat 2016

KİM DAHA HAYIRLI? (Sûizan eden mi? Gıybet eden mi? Az ibadet eden mi?)

Yol kenarında bir grup oturmuş sohbet ediyordu. Yanlarına bir adam geldi. Selam verdi. Yoluna devam etti. Gruptan bir adam:
—Ben bu adamdan nefret ediyorum.
Arkadaşlarından birisi:
—İnsanların arkasından böyle konuşulmaz. Ağzını kapa! Gıybet etme. Vallahi dediğini ona söyleriz, dedi.
Adam, söylediklerinden pişmanlık duymayınca içlerinden biri, ayağa kalktı. Giden adamın peşinden gitti. Olanları ona anlattı. Aleyhinde konuşulan kişi, bu durumu öğrenince Peygamberimizin huzuruna çıktı. Adamın söylediklerini nakletti. Sonra da:
—Ya Resûlallah! İstersen ona haber gönder, benden niçin nefret ettiğini sor, dedi.
Haber  gönderildi Nefret eden adam geldi.
Peygamber Efendimiz:
—Sen bundan neden nefret ediyorsun, dedi. 
—Ya Resûlallah! Ben onun komşusuyum, durumunu biliyorum; herkesin kıldığı şu beş vakit namazın dışında namaz kıldığını hiç görmedim.
İftiraya uğrayan adam:
—Ya Resûlallah, ona sorunuz: Acaba abdestte kusurum mu var? Namazın vaktini mi geçiriyorum, dedi.
Adam:
—Hayır, dedi.
Sonra suizan edilen şahıs:
—Ya Resûlallah, ben de onun komşusuyum; durumunu biliyorum. İyi ve kötü herkesin verdiği şu zekâtın dışında, onun bir yoksulun karnını doyurduğunu görmedim, dedi.
Bunun üzerine, aleyhte konuşan şahıs söze girdi:
—Ey Allah’ın Resûlü, ona sorunuz: Zekâta müstahak birisini geri çevirdiğimi görmüş mü acaba, dedi.
Resûlullah sordu.
Adam:
—Hayır, dedi.
Yine aleyhte konuşan şahıs:
—Ya Resûlallah! Ben onun komşusuyum, durumunu biliyorum; herkesin tuttuğu bir aylık Ramazan orucunun dışında onun oruç tuttuğunu görmedim, dedi.
Bu kez de aleyhinde konuşulan zat:
—Ya Resûlallah, kendisine sorunuz: Hastalık ve yolculuk durumları hariç, benim Ramazanda oruç yediğimi görmüş mü acaba, dedi.
Efendimiz de sordu.
O şahıs:
—Hayır, dedi.
Bunun üzerine Resûlü Ekrem ilk önce sûizanda bulunan şahsa dönerek:
—“Sûizan ettiğin kişi senden daha hayırlıdır.” buyurdu.
Hakkında kötü şeyler düşünülen kişi farz olan ibadetleri yapıyordu.

<<<YAZARIN DİĞER YAZILARI>>>

2 yorum:

  1. Paylaşım için teşekkürler Allah Razı olsun.. kaynak belirtirseniz daha faydalı olur..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emine Hanım,
      Yorumunuz ve uyarınız için teşekkür ediyorum.
      Yazı, ilk yayınlandığında kaynak ve dipnotlar vardı. Hacmi arttırdığı için kaldırmıştım.

      Sil

Yorumunuzu buraya yazınız...