04 Mart 2016

KIRGIZİSTAN'DAN ÜMİT VERİCİ VE İBRETLİK BİR OLAY!


Kırgızistan’ın başkenti Bişkek'te bir fırıncı, Abdrahmanov ve Kurenkeyev caddelerinin kesiştiği noktada bulunan dükkanını Cuma namazı için camiye gittiğinde açık bırakıyor. Cuma vaktinde dükkana gelen müşteriler, ücreti bırakıp ekmeği alıyor.
Bu durumun canlı şahidi olan Facebook kullanıcısı Alişer Mamasaliyev, kendi sayfasında yaşadıklarını şöyle anlattı: "Moral verici bir şey... Ekmek almaya gittim. Fırında kimse yok. Özenle dizilmiş sıcacık ekmekler ve "Burada hiç kimse yok. Herkes camiye gitti" sözlerini içeren bir not gördüm. Yazının altında alınan ekmek adedi ve karşılığında bırakılan para miktarı yazılmış. Ben de iki ekmek aldım. 50 som bıraktım. Bu olayı sizlerle paylaşmaya karar verdim. Şunu söyleyebilirim ki, bu ümit verici bir olaydır. Bizim insanımızın hassasiyeti buysa henüz kaybetmediğimiz çok güzel değerlerimiz var. Herkese hayırlı cumalar!"
Bu olay bir internet sitesinde yayınlandı. Sıralanan ekmeklerin önüne bırakılan yazıda fırıncı tarafından yazılan "Burda kimse yok, herkes camiye gitti" yazısının altına müşterilerin yazdığı "5 tane aldım 100 Som bıraktım.", "2 tane aldım 40 som bıraktım." "1 tane aldım 20 Som bıraktım."yazıları da net olarak görülüyor. Som, Kırgızistan’ın Milli parasının birimidir.
Çelik kapıların kırıldığı, şifrelerin çözüldüğü,  hırsızlığın alabildiğine yaygınlaştığı bu devirde böylesi olayları duyunca, okuyunca heyecanlanıyor, mutlu oluyoruz.
Bu tür örneklerin çoğalması için paylaşılmasını önemli buluyorum.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzu buraya yazınız...