27 Haziran 2016

Eğitimde Yeni Bir Model: Zenginleştirilmiş Eğitim Programı (Zep) Nedir?

Öğrencilerimizi yaşanacak çağa hazırlamak istiyorduk.  Bunun için neler yapabilirdik? Tespit ettiğimiz en büyük sorun dijital çağda yaşayan çocukların geleneksel eğitim yöntemleriyle yetiştirilemeyeceğiydi. Bu yüzden eğitimi daha eğlenceli hale getirmek gerekiyordu. 
Okulumuzda "eğlenceli eğitim ortamları” oluşturma cabası içindedir. Bu doğrultuda yaptığımız çalışmalardan biri “Serbest Etkinlik” dersi ile ilgilidir. 
Birçoğu yurt dışından ithal edilmiş altmışa yakın özel eğitim materyaliyle cazibe merkezi haline getirilen Serbest Etkinlik dersinde Zenginleştirilmiş Eğitim Programı (ZEP) uygulanmaktadır. Her sınıf düzeyinde üretkenlik, görsel algı ve düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik bir program hazırlayarak çocuğun gelişim süreciyle okul müfredatının gereksinimlerini birleştirdik. Uygulama aşamasında sınıfları iki gruba ayırdık. Her gruba alanında uzman öğretmenler verdik. 
Yaptığımız çalışmalar sonunda gördük ki öğrenciler, uygulamadan büyük keyif alıyor, rahatlıyor ve diğer derslerine de motive olmuş şekilde katılıyorlar.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzu buraya yazınız...