27 Mart 2016

"SINIFTA MATEM" KİTABIMIN YORUMU

Bir yazar için en güzel duygulardan biri yazdığı eserlerin okunuyor olmasıdır. Bir gün bir telefon geldi. Açtım. Arayan İdris Aydın Bey'di. Kendisi Ayyıldız Toros Gazetesi'nin köşe yazarlarından... "Sınıfta Matem" adlı kitabımı okduğunu, beğendiğini, kitapla ilgili bir yazı yazdığını söyledi. Bu vesileyle kendisiyle tanışmış olduk. Bahsettiği yazı Ayyıldız Gazetesi'nin 10.03.2015 tarihli nüshasında yayınlandı. 
O yazının tamamını istifadenize sunuyorum. Beğeneceğinizi umuyorum. İyi okumalar.

''Sınıfta Matem'' bir çocuk romanı. Yazarı Antalya Serikli  eğitimci Mehmet Büyükşahin. Yazarın başka romanları da bulunuyor.Kitabın yayınevi ''Nar'' yayınları.118 sayfalık romanı bir çırpıda okudum. Roman idealist bir öğretmenin başından geçenleri anlatıyor. Romandaki olayları eğitimin içinde olan herkes birebir yaşıyor. Romana akıcı yalın bir  dil hakim. Romanı aylık kitap okumalarına aldım, öğrencilere de okuttum. 20 soru sorarak sınav da yaptım. Güzel bir çalışma. Velilerin de kitabı okumalarını öneriyorum. Öğrenci davranışlarının analizi romanda genişçe yapılıyor. Romanın kahramanı Orhun. Roman Orhun'un ailesi  çevresinde gelişiyor. Başlıca kahramanlar:  öğretmen Osman Bey, Orhun, Orhun'un babası Kemal Bey, annesi Şükran Hanım, okuldaki öğrenciler Hasan Naci, Berna, Erdem, Hilalgül, Kadir, Feride, Ferit, Gamze.

Romanın tamamına yakını okulda geçiyor. İdealist bir öğretmende olması gereken davranış kalıplarını öğretmen Osman Bey fazlasıyla taşıyor. Ne kadar olumsuzluk varsa sabırla duruyor. Eğitim için her türlü fedakarlığı gösteriyor. Romandaki olaylara öğretmen, veli problemlerine hemen her gün tanık olmaktayız. Romanda problemlere çözüm yolları da sunuluyor. Kitap içindekiler başlığı altında  24 bölümden oluşuyor. Bölümler arasında kopukluk yok.

İdealist olmanın kimi bedelleri oluyor bunlar romanda işleniyor. Romanda yılgınlık yok. Veli toplantıları, kermes, iftarda buluşma, ev ziyaretleri bir eğitimcinin yapması gereken her şey fazlasıyla yapılıyor. Öğrenci davranışlarını olumluya evirmek için okunması gereken bir roman. Okudukça  çocuklarınızın değiştiğini göreceksiniz. Yazar öğretmen Osman Bey'in şahsında iyi ,güzel davranışları ve mesajları veriyor okuyana. En iyisi kitabı okumak. Sıkılmayacakları zevkle çocuklarınıza okutabileceğiniz bir roman ''Sınıfta Matem''

Yayınevi: Nar Yayınları  118 sayfa Yazarı :Mehmet Büyükşahin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzu buraya yazınız...