28 Şubat 2016

FACEBOOK'TA SİZİN ADINIZA AÇILAN SAHTE HESAP NASIL ENGELLENİR?



Çok yakın iki arkadaşımın adı ve fotoğrafları kullanılarak sahte facebook hesapları açıldı. Hatta birisinden bana arkadaşlık isteği geldi. Arkadaşımı aradım. Hesabın sahte olduğu ortaya çıktı. 
Peki sahte hesap açıldığı zaman ne yapacağız? Konuyu açıklamak için bir makale yazdım.
Bu makeleyi çecrenize okuyup sosyal medyada paylaşırsanız önemli bir fayda sağlamış olursunuz. 
Öncelikle şunu iyi bilmeliyiz ki Facebook'ta taklit veya diğer adıyla sahte hesaplara izin verilmiyor. Zaman geçirmeden hesap engelleniyor. Kapak fotoğrafı, profil resmi ve birkaç bilgi çalınarak sizin adınıza hesap açılmışsa paniklemeyin.
  1. Sahte hesabı açın.
  2. Kapak fotoğrafında bulunan mesaj sekmesinin hemen yanında bulunan üç nokta [...] simgesine tıklayın. Açılan pencereden Şikayet Et'i seçin.
  3. Ekrandaki yönergeleri takip edin. Eğer ki herhangi bir Facebook hesabınız yoksa, bu formu doldurarak adınıza açılan sahte hesabı şikayet ederek engelleyebilirsiniz. Benim yakın arkadaşlarımın birinin başına böyle bir olay geldi. Şikayetten kısa bir süre sonra sahte hesap engellendi. Tabi ki bu arada Facebook kullanıcıları gelen arkadaşlık isteklerine dikkatle bakmalı, istek eski arkadaşından geliyorsa kabul etmemeli, arkadaşını bilgilendirmeli.
Şunu da unutmayalım. Facebook'a kötü amaçlı sayfaları da şikayet edebilirsiniz. 
Daha geniş bilgi edinmek için Facebook Yardım Merkezinden geniş bilgi alabilirsiniz.
RESİMLİ ANLATIM
RESİM-1) "Şikayet Et" seçiniz.












RESİM-2) "Bu hesabı şikayet et"i seçiniz.










RESİM-3)"Bu sahte bir hesap"ı seçiniz.















Mehmet BÜYÜKŞAHİN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzu buraya yazınız...