Gece ordusuyla sefere çıkan bir komutan, gecenin bir vaktinde askerlerine: “Ayağınıza takılan şeyleri toplayın.” diye emir verdi. Ordu içinden bir grup emri hafife alıp hiçbir şey toplamadı.
Diğer bir ise emre itaatsizlik etmemek için ayaklarına takılan şeylerden az da olsa aldılar. Üçüncü grup ise; “Komutanımız bir şeyi boşuna emretmez. Muhakkak bildiği bir şey vardır.” diyerek torbalarını ağzına kadar doldurdular.
Gün doğmaya başlayınca askerler merakla torbalarını açıp baktılar ki ne görsünler?
Güneşin ışığıyla torbalarda parlayan çil çil altınlar...
Torbası boş olan gurup ah vah etmeye başladı. Fakat son pişmanlık para etmezdi.
Az alan ikinci grup ise; “Ah ne olaydı da biraz daha fazla alsaydık.” diye sitem ettiler.
Torbaları dolduran üçüncü grup ise; “Keşke lüzumsuz eşyaları atsaydık da daha çok altın toplasaydık.” diye üzüldüler.
Çocuklarımızın bilimsel çalışmalar ve buluşlar yapabilmesi için özgüvenlerinin gelişmesi gerekir. İçlerindeki cevheri keşfeden çocuk, kendi başına çalışmayı öğrenecek, araştırmalar yapacak, kaynaklara en kısa ve doğru yoldan ulaşıp icat ve keşiflere imza atmanın haklı gururunu yaşayacaktır, lakin çocuğa özgüvenini geliştirmek için sınırsız bir özgürlükten yana olmadığımı da burada belirtmek istiyorum.
Hedefe düz yollardan gidilmez ve her insanın mutlaka rehbere ihtiyacı vardır. Akıl, her şeyi çözmeye muktedir değildir. Çocuklarımızın ufuklarını açmak için elimizden gelen her türlü imkanı seferber ederken, onlara rehber olacak insanları da çok iyi seçmeliyiz. Çocuklarımıza da rehbere itaati mutlaka öğretmeliyiz.
İtaatsiz bir insan ne kadar akıllı olursa olsun başarıya ulaşamaz.
Büyük insanların hayatlarını okuduğumuz zaman hepsinin bir rehberi ve rehbere karşı itaati görürüz. Başına buyruk insanların yıkımları çok görülmüştür, ancak imar ettiklerine rastlamak zordur.
Okul çağı çocuğunun en önemli rehberleri öğretmenleridir. Çocuğun öğretmenine karşı itaatli olması, sorumluluk duygusunu geliştirir. Bu duygu, başarıyı beraberinde getirir.
Çocukların torbalarında bilgi, beceri ve başarı görmek isteyen veliler, çocuklarının öğretmenleriyle çok iyi bir diyalog içinde olmalı, çocuğun gözü önünde öğretmen eleştirilmemeli.
Her öğretmen, askerinin iyiliği için gece altın toplatan komutan gibidir. Herkes itaati nispetinde torbasını doldurur.
Evimizin altıntopu olan çocuklarımızın aklı ve kalbinin ilim ve irfanla dolması dileğiyle.
Diğer bir ise emre itaatsizlik etmemek için ayaklarına takılan şeylerden az da olsa aldılar. Üçüncü grup ise; “Komutanımız bir şeyi boşuna emretmez. Muhakkak bildiği bir şey vardır.” diyerek torbalarını ağzına kadar doldurdular.
Gün doğmaya başlayınca askerler merakla torbalarını açıp baktılar ki ne görsünler?
Güneşin ışığıyla torbalarda parlayan çil çil altınlar...
Torbası boş olan gurup ah vah etmeye başladı. Fakat son pişmanlık para etmezdi.
Az alan ikinci grup ise; “Ah ne olaydı da biraz daha fazla alsaydık.” diye sitem ettiler.
Torbaları dolduran üçüncü grup ise; “Keşke lüzumsuz eşyaları atsaydık da daha çok altın toplasaydık.” diye üzüldüler.
Çocuklarımızın bilimsel çalışmalar ve buluşlar yapabilmesi için özgüvenlerinin gelişmesi gerekir. İçlerindeki cevheri keşfeden çocuk, kendi başına çalışmayı öğrenecek, araştırmalar yapacak, kaynaklara en kısa ve doğru yoldan ulaşıp icat ve keşiflere imza atmanın haklı gururunu yaşayacaktır, lakin çocuğa özgüvenini geliştirmek için sınırsız bir özgürlükten yana olmadığımı da burada belirtmek istiyorum.
Hedefe düz yollardan gidilmez ve her insanın mutlaka rehbere ihtiyacı vardır. Akıl, her şeyi çözmeye muktedir değildir. Çocuklarımızın ufuklarını açmak için elimizden gelen her türlü imkanı seferber ederken, onlara rehber olacak insanları da çok iyi seçmeliyiz. Çocuklarımıza da rehbere itaati mutlaka öğretmeliyiz.
İtaatsiz bir insan ne kadar akıllı olursa olsun başarıya ulaşamaz.
Büyük insanların hayatlarını okuduğumuz zaman hepsinin bir rehberi ve rehbere karşı itaati görürüz. Başına buyruk insanların yıkımları çok görülmüştür, ancak imar ettiklerine rastlamak zordur.
Okul çağı çocuğunun en önemli rehberleri öğretmenleridir. Çocuğun öğretmenine karşı itaatli olması, sorumluluk duygusunu geliştirir. Bu duygu, başarıyı beraberinde getirir.
Çocukların torbalarında bilgi, beceri ve başarı görmek isteyen veliler, çocuklarının öğretmenleriyle çok iyi bir diyalog içinde olmalı, çocuğun gözü önünde öğretmen eleştirilmemeli.
Her öğretmen, askerinin iyiliği için gece altın toplatan komutan gibidir. Herkes itaati nispetinde torbasını doldurur.
Evimizin altıntopu olan çocuklarımızın aklı ve kalbinin ilim ve irfanla dolması dileğiyle.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumunuzu buraya yazınız...