28 Nisan 2016

Ağır Kusur


Bugün arabayı muayeneye götürdüm. Allah'tan ki önceden randevu almışım. Buna rağmen uzun süre bekledim. Sıra geldi. Araç muayeneye alındı. Altına üstüne, sağına soluna bakıldı. Mühendis Bey, elinde bir kağıtla yanıma geldi.
"Araçta iki ağır, bir hafif kusur olduğu için muayeniz onaylanmadı. Bir ay süreniz var. Bunu yaptırıp gelin." 

"Vay be!" dedim. "Periyodik muayene var. Muayene olmasaydı gerçeği öğrenemeyecektim. Belki de bu işlem beni büyük bir kazadan kurtardı." dedim. Daha önce bir kaza yapmadığıma da sevindim. "Allah, çoluğuma çocuğuma bağışlamıştır!" dedim.
Tuhaf duygular içinde muayene raporunu elime aldım. 
Ağır kusurlardan biri arka koltukta arabayı aldım alalı hiç kullanmadığım emniyet kemerinin kilidi bozukmuş, diğeri de park lambası yanmıyormuş. Hafif kusur ise her muayeneden alışık olduğum kısa farların ayarının düşük olması...
"Ne olur, ne olmaz!" dedim. Arabaya bindim. Sanayiye gittim. Ustaya muayene raporunu verdim. 
Usta, eline bir tornavida aldı. Kilidin içine giren parçacıkları çıkardı. Kilit çalıştı. Kaputu açtı. Ampulü değiştirdi. "Tamam hocam!" dedi.
"Şu hafif kusura bakmayacak mısınız?" dedim. 
"Gerek yok!" dedi usta. "Bizim yaptığımız ayarlarla onların ayarları uyuşmuyor. Biz ayarlasak da sonuç değişmeyebilir. Zaten hafif kusurlu olarak muayeneden geçersin!" 
"Öyleyse sağ olun!" dedim. Hemen muayene istasyonuna gittim. Yine bir sıra aldım. Beklediğim süreye bir saat daha eklendi. Araba çıktı. Muayene tamam. Rapor elimde. 
KUSURSUZ OLARAK MUAYENE SONUÇLANDI.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzu buraya yazınız...