27 Nisan 2016

Karşındaki Kişinin Bakış Açısını Anlamak İçin Nasıl Davranmalıyız?

Ortaokul yıllarımızın bir günüydü. Sınıfta, arkadaşımla ciddi bir tartışmaya girmiştik. Ben haklı olduğuma inanıyordum, o ise aksini iddia ediyordu. Öğretmenimiz, bu durumu fırsat bilerek bize unutulmaz bir ders vermek istedi.

Bizi sınıfın önüne aldı ve bir yuvarlak nesneyi masanın üzerine koydu. Siyah bir nesne... Önce arkadaşımı masanın bir tarafına, sonra beni diğer tarafına yerleştirdi. Ardından, sırayla nesnenin rengini sordu. İlk önce arkadaşım, "Beyaz" dedi. Şaşkınlıkla baktım. Nasıl olur da siyah bir nesne, beyaz olarak algılanabilirdi?

Tartışma bir kez daha alevlendi. Bu sefer nesnenin rengi hakkında konuşuyorduk. Öğretmen, ikimizi de yer değiştirerek tekrar sordu: "Peki, şimdi nesnenin rengi nedir?" Bu sefer bana geldi sıra. Ve ben, gördüğümü dile getirmek zorundaydım: "Beyaz."

Öğretmenimiz, bu basit ama etkili dersle bize empatiyi öğretmişti. Karşımızdaki kişinin bakış açısını anlamak için kendimizi onun yerine koymamız gerektiğini öğrenmiştik. O gün, sınıfta değil, kalplerimizde önemli bir ders aldık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzu buraya yazınız...